kulturledelse.dk – MAGASIN 1

Magasin 1 - mandag forsiden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Pris

kulturledelse.dk – MAGASIN 1 koster 29 kr. og kan købes via dette link.

 


MAGASIN 1 – Bestyrelser i kulturinstitutioner

Første version af kulturledelse.dk – MAGASIN har udover en artikel om de konkrete målsætninger for kulturledelse.dk bestyrelsesarbejde i danske kulturinstitutioner som tema. Magasinet indeholder bl.a. en artikel af adjunkt og kulturkonsulent, Jens Nielsen, samt en række interviews med betydningsfulde bestyrelsesformænd og relevante aktører i det institutionelle kulturliv; Lars Liebst (direktør for Tivoli A/S og bestyrelsesformand for TV2), Ole Winther (kontorchef for museumsafdelingen i Kulturstyrelsen) og Flemming Lindeløv (bestyrelsesformand for Designmuseum Danmark).

Indholdsfortegnelse

  • kulturledelse.dk. Om konkrete målsætninger for kulturledelse.dk og hvorfor art management er noget særligt. Af Peter Hanke.
  • Kulturinstitutioner under pres – Nye krav til bestyrelsen. Om det organiske perspektiv til god ledelse og ændrede krav til kompetencer, sammensætning og arbejdsformer i kulturinstitutionernes bestyrelser. Af Jens Nielsen.
  • Interview: Flemming Lindeløv. Bestyrelsen skal være en usynlig hånd, der driver kulturinstitutionen frem og sætter en ramme op. Interview med Flemming Lindeløv.
  • Interview: Lars Liebst. Med en lønnet bestyrelse og mulighed for efter- og videreuddannelse vil bestyrelsesengagementet stige i kulturlivet. Interview med Lars Liebst.
  • Interview: Ole Winther. Anbefalingerne for god ledelse i selvejende kulturinstitutioner er brugbare, netop fordi de er fundamentale. Interview med Ole Winther.
  • Bestyrelsens Strategiske Fodaftryk – En reportage. Hvordan balancerer man mellem økonomiske og æstetiske/kulturarvsmæssige resultater og bundlinjer i kulturinstitutionerne? Konferencereportage af Mette Gadegaard.

 

Digital udgivelse

kulturledelse.dk vil udgive mindst 6 magasiner i 2015. Indtil videre udgives kulturledelse.dk – MAGASIN som E-bog på netboghandlen saxo.com. Ved køb på denne digitale platform vil det være muligt at læse magasinet på alle typer computere, tablets, e-bogslæsere samt smartphones.